Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
2015:2048-game [2016/01/15 14:42] Václav Lízner |
2015:2048-game [2016/01/15 15:09] (aktuální) Václav Lízner [Hardware] |
||
---|---|---|---|
Řádek 35: | Řádek 35: | ||
- | Rozměr převodníku byl zvolen přesně podle rozměrů RGB matice LED a rozmístění součástek bylo voleno tak, aby se vešel nad kit FRDM-KL25Z. Deska byla vyráběna na ústavu UREL, proto nejsou použity klasické prokovy, místo nich je použito propojení drátkem. Převodník můžeme vidět na Obr.3 níže a soubory k jeho výrobě jsou v příloze k tohoto dokumentu. | + | Rozměr převodníku byl zvolen přesně podle rozměrů RGB matice LED a rozmístění součástek bylo voleno tak, aby se vešel nad kit FRDM-KL25Z. Deska byla vyráběna na ústavu UREL, proto nejsou použity klasické prokovy, místo nich je použito propojení drátkem. Převodník můžeme vidět na Obr.3 níže a soubory k jeho výrobě jsou k dispozici zde: {{2015:2048-game:prevodnik.rar}} |
{{ 2015:2048-game:board.jpg?direct600 |}} | {{ 2015:2048-game:board.jpg?direct600 |}} | ||
Řádek 44: | Řádek 44: | ||
===== Software ===== | ===== Software ===== | ||
- | Program byl psán ve vývojovém prostředí www.mbed.org. Celý kód je k dispozici v tomto odkazu https://developer.mbed.org/users/xlizne01/code/2048/ | + | Program byl napsán ve vývojovém prostředí www.mbed.org. Celý kód je k dispozici v tomto odkazu: https://developer.mbed.org/users/xlizne01/code/2048/ |
=== Funkce main === | === Funkce main === | ||
Řádek 67: | Řádek 67: | ||
=== Funkce akcelerometr === | === Funkce akcelerometr === | ||
- | Tato funkce slouží k výpočtu úhlu jakým je deska nakloněna a pak pomocí rozhodovacích úrovní MOVE_ANGLE a NULL_ANGLE. Pokud se deska nakloní některým směrem v úhlu větším než MOVE_ANGLE uloží se do proměnné naklon směr náklonu. Pokud je deska v klidové pozici, vodorovně se zemí (o tom rozhoduje rozhodovací úroveň NULL_ANGLE) uloží se do proměnné naklon 0. | + | Tato funkce slouží k výpočtu úhlu, kterým je deska nakloněna a pak pomocí rozhodovacích úrovní MOVE_ANGLE a NULL_ANGLE. Pokud se deska nakloní některým směrem v úhlu větším než MOVE_ANGLE, uloží se do proměnné naklon směr náklonu. Pokud je deska v klidové pozici vodorovně se zemí (o tom rozhoduje rozhodovací úroveň NULL_ANGLE) uloží se do proměnné naklon 0. |
<code c> | <code c> | ||
Řádek 115: | Řádek 115: | ||
=== Funkce pohyb === | === Funkce pohyb === | ||
- | Funkce ovládá pohyb desky pomocí proměnné naklon, v které je uložena aktuální poloha desky. Aby došlo při pohybu na jednu stranu jen k jednomu posunu musí se pak deska vždy vrátit do nulové pozice. K tomu slouží pomocná proměnná p. | + | Funkce ovládá pohyb desky pomocí proměnné naklon, v které je uložena aktuální poloha desky. Aby došlo při pohybu na jednu stranu jen k jednomu posunu, musí se deska vždy vrátit do nulové pozice. K tomu slouží pomocná proměnná p. |
Pokud dojde k pohybu desky, je zavolána funkce sesypej() | Pokud dojde k pohybu desky, je zavolána funkce sesypej() | ||
Řádek 319: | Řádek 319: | ||
=== Funkce zobrazeni === | === Funkce zobrazeni === | ||
- | Funkce řídí zobrazování dat na RGB matici, v původním návrhu mělo být použito PWM, ale později bylo zjištěno, že PWM nwfungují nezávisle a z této možnosti sešlo. Proto bylo vytvořeno SW řízení svítivosti jednotlivých LED. Herní pole je rozděleno na 4 řádky a 4 sloupce a je tedy spíná v 16 krocích. V jendom kroku je pak řízena svítivost čtyřech RGB LED. Jakou barvou bude čtverec svítit určije určuje funkce barva(). | + | Funkce řídí zobrazování dat na RGB matici, v původním návrhu mělo být použito PWM, ale později bylo zjištěno, že PWM nefungují nezávisle a z této možnosti sešlo. Proto bylo vytvořeno SW řízení svítivosti jednotlivých LED. Herní pole je rozděleno na 4 řádky a 4 sloupce a je tedy spínáno v 16 krocích. V jednom kroku je pak řízena svítivost čtyř RGB LED. Jakou barvou bude čtverec svítit, určí funkce barva(). |
<code c> | <code c> | ||
Řádek 549: | Řádek 549: | ||
===== Video demostrace hry 2048 ===== | ===== Video demostrace hry 2048 ===== | ||
- | Ve video můžeme vidět krátkou ukázku ze hry. Můžeme vidět, že funguje pohyb různýmy směry. Správně funguje sesypání i spojování, podle logiky hry 2048. Bohužel je také vidět, že nesvítí jedna červená LED, která byla odpálena při HW testování RGB matice. Funkčnost hry to ale skoro nesnižuje, protože svítí ještě okolní 3 body a jde jasně poznat o jakou barvu se jedná. | + | Ve videu můžeme vidět krátkou ukázku ze hry. Vidíme, že funguje pohyb různýmy směry, správně funguje sesypání i spojování, podle logiky hry 2048. Bohužel je také vidět, že nesvítí jedna červená LED, která byla odpálena při HW testování RGB matice. Funkčnost hry to ale téměř nesnižuje, protože svítí ještě okolní 3 body a lze jasně poznat o jakou barvu se jedná. |
{{ youtube>xT-M1Xiw78E?medium }} | {{ youtube>xT-M1Xiw78E?medium }} | ||
Řádek 557: | Řádek 557: | ||
===== Závěr ===== | ===== Závěr ===== | ||
Cílem projektu bylo realizovat hru 2048 s pomocí kitu FRFM-25Z a RGB matice LED. Řízení pohybu mělo být provedeno pomocí akcelerometru. | Cílem projektu bylo realizovat hru 2048 s pomocí kitu FRFM-25Z a RGB matice LED. Řízení pohybu mělo být provedeno pomocí akcelerometru. | ||
- | Všechny body zadání se podařily splnit a hra je plně funkční. Nejvetším nedostatkem je podle mě nedostatečně kvalitní RGB matice, která nezobrazuje úplně věrohodně jednotlivě barvy a josu stále vidět jednotlivé LED uvnitř jedné LED. Tento nedostatek byl částečně vyřešen přidáním rozptylovací fólie z LCD monitoru zhora na matici. | + | Všechny body zadání se podařilo splnit a hra je plně funkční. Největším nedostatkem je podle mě nedostatečně kvalitní RGB matice, která nezobrazuje úplně věrohodně jednotlivě barvy a jsou stále vidět jednotlivé LED uvnitř jedné RGB LED. Tento nedostatek byl částečně vyřešen přidáním rozptylovací fólie z LCD monitoru shora na matici. |
- | U hry se neprojevují žádné chyby a je dobře hratelná. Já osobně jsem strávil jejím hraním dost času a podařilo se mi dostáhnou i čísla 2048, tedy jasně bílé barvy :) | + | U hry se neprojevují žádné chyby a je dobře hratelná. Já osobně jsem strávil jejím hraním dost času a podařilo se mi dosáhnout i čísla 2048, tedy jasně bílé barvy :) |