Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
2015:audio-interface [2016/01/17 20:04] Martin Kokolia |
2015:audio-interface [2016/01/17 22:13] (aktuální) Martin Kokolia [Závěr] |
||
---|---|---|---|
Řádek 40: | Řádek 40: | ||
====== Software ====== | ====== Software ====== | ||
- | Základní knihovny pro obsluhu desky a periferií jsou vygenerovány pomocí STM32CubeMX. Zde bylo zvoleno připojení přes FS USH jako Audio device. Obsluha přes I2C1 a data jsou přenášena pomocí I2S2 v polovičním duplexním režimu. Dále jsou použity ADC 1 a 2 a hadrwarové tlačítko. | + | Základní knihovny pro obsluhu desky a periferií jsou vygenerovány pomocí STM32CubeMX. Zde bylo zvoleno připojení přes FullSpeed USB jako Audio device. Obsluha příkazy pro audio přenos přes I2C1 a data jsou přenášena pomocí I2S2 v polovičním duplexním režimu. Dále jsou použity ADC 1 a 2 a hadrwarové tlačítko. |
+ | |||
+ | |||
V hlavním souboru main.c probíha inicializace ADC převodníku, USB device audio class a audio kodeku pro přehrávání audio výstupu. | V hlavním souboru main.c probíha inicializace ADC převodníku, USB device audio class a audio kodeku pro přehrávání audio výstupu. | ||
Řádek 46: | Řádek 49: | ||
Použité knihovny v soubotu main.c | Použité knihovny v soubotu main.c | ||
- | <code> | + | <code c> |
#include "stm32f4xx_hal.h" | #include "stm32f4xx_hal.h" | ||
#include "usb_device.h" | #include "usb_device.h" | ||
Řádek 54: | Řádek 57: | ||
</code> | </code> | ||
- | <code> | + | <code c> |
assert_param(IS_ADC_CHANNEL(sConfig->ADC_CHANNEL_1)); | assert_param(IS_ADC_CHANNEL(sConfig->ADC_CHANNEL_1)); | ||
| | ||
Řádek 63: | Řádek 66: | ||
void ADC_Init(hadc); | void ADC_Init(hadc); | ||
| | ||
- | cs43l22_Init(29, OUTPUT_DEVICE_SPEAKER, 60, AUDIO_FREQUENCY_48K); | + | cs43l22_Init(DAC_CHANNEL_1, OUTPUT_DEVICE_SPEAKER, 60, AUDIO_FREQUENCY_48K); |
+ | |||
+ | cmd = AUDIO_CMD_START; | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | <code c> | ||
+ | while (1) | ||
+ | { | ||
+ | if (channel==1) | ||
+ | {assert_param(IS_ADC_CHANNEL(sConfig->ADC_CHANNEL_1)); | ||
+ | channel=0; | ||
+ | } | ||
+ | else | ||
+ | {assert_param(IS_ADC_CHANNEL(sConfig->ADC_CHANNEL_2)); | ||
+ | channel=1; | ||
+ | } | ||
+ | /* USER CODE END WHILE */ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | /* USER CODE BEGIN 3 */ | ||
+ | |||
+ | } | ||
</code> | </code> | ||
Nejprve je inicializován AD převodník a přiřazeným kanálem číslo jedna, který odpovídá převodníku ADC1. Na tento převodník je přivedeno napětí z potenciometru, který ovládá Volume přehrávání audio výstupu. Následně jsou přiřazeny patřičné parametry a vzorkovací frekvence. | Nejprve je inicializován AD převodník a přiřazeným kanálem číslo jedna, který odpovídá převodníku ADC1. Na tento převodník je přivedeno napětí z potenciometru, který ovládá Volume přehrávání audio výstupu. Následně jsou přiřazeny patřičné parametry a vzorkovací frekvence. | ||
- | Dále je inicializován audio kodek, kde je přižen výstupní pin na Jack 3.5 mm, zvolen typ výstupního zařízení, počáteční hlasitost v procentech a vrozkovací frekvence na 48 kHz. Stejná je vzorkovací frekvence AD převodníku a rychlost přenosu po USB. | + | Dále je inicializován audio kodek, kde je přiřazen výstupní pin na Jack 3.5 mm, zvolen typ výstupního zařízení, počáteční hlasitost v procentech a vrozkovací frekvence na 48 kHz. Stejná je vzorkovací frekvence AD převodníku a rychlost přenosu po USB. |
+ | |||
+ | Ve smyčče While je přepínán vstup mezi AD převodníky 1 a 2, takže je střídavě přijímán audio signál a snímáno nastavení Volume. | ||
+ | |||
Řádek 74: | Řádek 102: | ||
Hlavní část programu se provádí v souboru usbd_audio_if.c, která využívá další knihovny | Hlavní část programu se provádí v souboru usbd_audio_if.c, která využívá další knihovny | ||
- | <code> | + | <code c> |
#include "usbd_audio_if.h" | #include "usbd_audio_if.h" | ||
#include "stm32f4xx_hal_adc.h" | #include "stm32f4xx_hal_adc.h" | ||
Řádek 81: | Řádek 109: | ||
</code> | </code> | ||
- | Veškeré procesy se provádí při volání funkce AUDIO_AudioCmd_FS. K jejímu volání dochází při naplnění audio bufferu. | + | Veškeré procesy se provádí při volání funkce AUDIO_AudioCmd_FS. K jejímu volání dochází při naplnění audio bufferu ''pbuf''. |
- | Je využito proměnných z knihoven | + | Je využito proměnných ze souboru main.c |
- | <code> | + | <code c> |
extern hadc; | extern hadc; | ||
- | extern USBD_AUDIO_DeviceQualifierDesc[USB_LEN_DEV_QUALIFIER_DESC]; | + | extern channel; |
+ | extern cmd; | ||
</code> | </code> | ||
- | <code> | + | <code c> |
static int8_t AUDIO_AudioCmd_FS (uint8_t* pbuf, uint32_t size, uint8_t cmd) | static int8_t AUDIO_AudioCmd_FS (uint8_t* pbuf, uint32_t size, uint8_t cmd) | ||
{ /* USER CODE BEGIN 2 */ | { /* USER CODE BEGIN 2 */ | ||
Řádek 105: | Řádek 134: | ||
case AUDIO_CMD_PLAY: | case AUDIO_CMD_PLAY: | ||
- | pbuf = | + | |
if (HAL_GPIO_ReadPin(GPIOE,GPIO_PIN_0)==GPIO_PIN_RESET) | if (HAL_GPIO_ReadPin(GPIOE,GPIO_PIN_0)==GPIO_PIN_RESET) | ||
{ | { | ||
Řádek 122: | Řádek 150: | ||
break; | break; | ||
- | vol = 100 * 0xFF / HAL_ADC_GetValue(hadc); | + | if (channel=0) |
+ | vol = 100 * 0xFF / HAL_ADC_GetValue(hadc); | ||
+ | else | ||
+ | in = HAL_ADC_GetValue(hadc); | ||
+ | |||
+ | USBD_AUDIO_DataOut(DEVICE_FS,AUDIO_OUT_EP); | ||
BSP_AUDIO_OUT_SetVolume(vol); | BSP_AUDIO_OUT_SetVolume(vol); | ||
- | USBD_AUDIO_DataIn(USB_LEN_DEV_QUALIFIER_DESC,AUDIO_OUT_EP); | + | pbuf = USBD_AUDIO_DataIn(DEVICE_FS,AUDIO_OUT_EP); |
+ | cs43l22_Play(DAC1_CHANNEL_1, pbuf,8); | ||
} | } | ||
return (USBD_OK); | return (USBD_OK); | ||
Řádek 146: | Řádek 181: | ||
Vstupními parametry funkce jsou označení audio bufferu, jeho velikost a příkaz pro audio zařízení ''cmd''. Nejprve je zařízení v ražimu Start, kde dojde k inicializaci všech periferií atd. Po stistku hardwarového tlačítka přechází do ražimu Play. | Vstupními parametry funkce jsou označení audio bufferu, jeho velikost a příkaz pro audio zařízení ''cmd''. Nejprve je zařízení v ražimu Start, kde dojde k inicializaci všech periferií atd. Po stistku hardwarového tlačítka přechází do ražimu Play. | ||
Když je zařízení v ražimu Play, pak při stisku tlačítka dochází k přepínácí režimu Mute. | Když je zařízení v ražimu Play, pak při stisku tlačítka dochází k přepínácí režimu Mute. | ||
- | Dále dojde k čtení hodnoty z Ad převodníku pro zvolení hlasitosti přehrávání a nakonec jsou data ze vstupního bufferu s daty přijatých po USB přenesen do výstupního bufferu audio výstupu. | + | Dále dojde k čtení hodnoty z AD převodníku pro zvolení hlasitosti přehrávání, respektive načtení audio vstupu druhého AD převodníku a nakonec jsou data ze vstupního bufferu s daty přijatých po USB přenesen do výstupního bufferu audio výstupu. |
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | {{:2015:bez_nazvu.png?300|}} | ||
+ | |||
+ | Správce zařízení | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | {{:2015:bez_nazvu2.png?300|}} | ||
+ | |||
+ | Zařízení pro přehrávání | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ====== Závěr ====== | ||
+ | |||
+ | Ze screenshotů je patrné že zařízení se po připojení k PC přihlásí jako audio zařízení pro přehrávání a je připraveno k přenosu dat. Kvůli střídavému čtení hodnot z AD převodníku 1 a 2 může docházet ke ztrátám některých vzorků, pokud by přepínání mezi čtením z převodníků probíhalo pomaleji než s frekvencí 48 kHz. | ||
+ | |||
+ | Bohužel při testech nebylo dosaženo požadované funkčnosti, což je zřejmě způsobeno špatnými parametry pro funkce obsluhující USB přenos. Program přechízi do režimu Play a funguje i Mute a Volume, ale do bufferu se nejspíše nedostávájí správná data. Dokumentace výrobce je absolutně nepřehledná a postrádá faktické informace o skutečném významu a formátu parametrů, takže notná část parametrů funkcí byla odhadnuta podle obsahu knihoven. |