Individální projekty MPOA

Mikroprocesory s architekturou ARM

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


2017:fontx-glcd

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
2017:fontx-glcd [2018/01/10 10:52]
Petr Skryja
2017:fontx-glcd [2018/01/10 12:47] (aktuální)
Petr Skryja
Řádek 1: Řádek 1:
-(In progress) 
 ======== Fonty FONTX pro grafické displeje ======== ======== Fonty FONTX pro grafické displeje ========
  
Řádek 158: Řádek 157:
 FONTX_puts(56u,​ 25u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​ FONTX_puts(56u,​ 25u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​
  
-FONTX_puts(55u, 38u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​ +FONTX_puts_8x13(55u, 38u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​ 
-FONTX_puts(56u, 51u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​+FONTX_puts_8x13(56u, 51u, &​Fontx8x13B,​ "​ěščřžýáíé"​);​
 </​code>​ </​code>​
  
Řádek 170: Řádek 169:
 ---- ----
 ====== Závěr ====== ====== Závěr ======
-K realizaci tohoto projektu byl využit vývojový editor EmBitz společně s STM32CubeMX. Byl napsán ovladač pro displej s rozlišením 128x64 a řadičem ST7920, který využívá sériovou komunikaci. Dále byl vytvořen ovladač pro vykreslování znaků ve formátu FontX, který je možno napojit na jakýkoliv displej, který má funkci pro vykreslení jednoho pixelu na displej. Ovladač obsahuje funkce, které umožňují vykreslit jeden znak jakékoliv velikosti či jednořádkový řetězec těchto znaků na jakoukoliv adresu. Funkce byly "​zdvojeny"​ pro vykreslování znaků o velikosti 8x13 pixelů, které využívají funkci knihovny ST7920 k rychlejšímu ​zápisu ​na displej. Nakonec byla vytvořena pomocí FontX editoru sada znaků pro kódování ISO-8859-2. Nutno podotknou, že ke správnému vykreslování znaků na displej bylo třeba nastavit vývojový editor na kódování ve formátu ISO-8859-2 (viz {{2017:​fontx-glcd:​fontx-glcd_editor_setting.png?​linkonly | zde}}). Pokračování ve vylepšování FontX ovladače by bylo například možnost rotace znaků či celého řetězce.+K realizaci tohoto projektu byl využit vývojový editor EmBitz společně s STM32CubeMX. Byl napsán ovladač pro displej s rozlišením 128x64 a řadičem ST7920, který využívá sériovou komunikaci. Dále byl vytvořen ovladač pro vykreslování znaků ve formátu FontX, který je možno napojit na jakýkoliv displej, který má funkci pro vykreslení jednoho pixelu na displej. Ovladač obsahuje funkce, které umožňují vykreslit jeden znak jakékoliv velikosti či jednořádkový řetězec těchto znaků na jakoukoliv adresu. Funkce byly "​zdvojeny"​ pro vykreslování znaků o velikosti 8x13 pixelů, které využívají funkci knihovny ST7920 k rychlejšímu ​vykreslení osmice pixelů ​na displej. Nakonec byla vytvořena pomocí FontX editoru sada znaků pro kódování ISO-8859-2. Nutno podotknou, že ke správnému vykreslování znaků na displej bylo třeba nastavit vývojový editor na kódování ve formátu ISO-8859-2 (viz {{2017:​fontx-glcd:​fontx-glcd_editor_setting.png?​linkonly | zde}}). Pokračování ve vylepšování FontX ovladače by bylo například možnost rotace znaků či celého řetězce.
 \\ \\
 \\ \\
2017/fontx-glcd.1515577947.txt.gz · Poslední úprava: 2018/01/10 10:52 autor: Petr Skryja