====== Projekty MPOA 2014 ====== **[[2014/ant-run|Hra Ant Run na LED 8x8]]** [FRDM-KL25Z] --- Realizujte hru Ant Run na 8x8 RGB LED matici s použitím vývojové desky FRDM-KL25Z. Ovládání bude řešeno akcelerometrem. --- //Tomáš Jankech, >100%// **[[2014/led-tetris|Tetris na RGB LED matici]]** [FRDM-KL25Z] --- Realizujte pomocí FRDM-KL25Z a RGB LED matice 8x8 hru Tetris ovládanou akcelerometrem. Při realizaci využijte barevnost matice (např. každá kostka bude mít jinou barvu). [[2014/led-8x8-adapter|Redukce mezi LED 8x8 a KL25Z]]. --- //Matej Hojdík, >100%// **[[2014/pixel-light|Řízení pixel light controller kitu]]** --- Pomocí mikroprocesoru LPC407x zprostředkujte komunikaci mezi PC, proudovým zdrojem a integrovaným obvodem pixel light controller. Dále implementujte ukázkové funkce pro pixel light controller (wiping blinker, dark zone, ...). Využijte plánovač (RTOS). --- //Pavel Kostelník, >100%// **[[2014/cam-ov7670|Kamera OV7670 se STM periferií DCMI]]** [32F429IDISCOVERY] --- Navrhněte základní koncepci využívající kameru OV7670 a vývojovou desku 32F429IDISCOVERY, použijte periferii DCMI. Na vývojové desce demonstrujte propojení kamery s mikrokontrolérem. --- //Petr Machala, >100%// **[[2014/adc-to-matlab|Vzorkování analogového signálu do MATLABu]]** [32F429IDISCOVERY] --- Na vývojové desce s mikrokontrolérem STM32F4 realizujte dvoukanálový vzorkovač, spouštěný tlačítkem. Navzorkovaný signál ve vhodném formátu pošlete přes USB do PC a vizualizujte v prostředí MATLAB. Využijte DMA přenos. --- //Jan Novotný, 100%// **[[2014/led-snake|LED snake 8x8 na FRDM-KL25Z]]** [FRDM-KL25Z] --- Displej použitý [[http://www.urel.feec.vutbr.cz/MIA/2009/divin/index.html|v rámci staršího projektu]] pro hru LED SNAKE připojte k vývojové desce FRDM-KL25Z a aplikaci portujte na tuto desku. Využijte prostředí KDS nebo mbed. --- //Miroslav Cupal, 98%// **[[2014/arkanoid-game|Hra Arkanoid]]** [FRDM-KL25Z] --- Pomocí desky FRDM-KL25Z a grafického displeje [[http://www.dx.com/p/2-8-tft-lcd-touch-shield-module-for-arduino-silver-blue-black-223437|ITDB02]] realizujte hru [[http://en.wikipedia.org/wiki/Arkanoid|Arkanoid]] ovládanou akcelerometrem. --- //Jindřich Šindelář, 96%// **[[2014/motor-demo|Demo řízení motorů]]** [FRDM-KL25Z] --- Použijte vývojový kit s krokovým motorem připojeným přes A2982 a se stejnosměrným motorem přes L298N. Připojte kit k desce FRDM-KL25Z a vytvořte firmware pro obsluhu obou motorů. Motory by měly sloužit jako demo ukázka činnosti, směr otáčení se bude střídat, rychlost bude měnitelná kapacitním sliderem. --- //Jakub Novotný, 93%// **[[2014/led-bludiste|Bludiště s kuličkou]]** [FRDM-KL25Z] --- Využijte RGB LED matici. Jedna barva LED reprezentuje kuličku, druhá cíl, třetí stěny. Nakláněním desky se bude kulička pohybovat k okraji a zastavovat se o stěny. Na závěr se na LED matici zobrazí počet sekund, jak dlouho trvalo hráči dostat kuličku do cíle. --- //Ivan Ryba, 93%// **[[2014/synchro-wav|Synchronní přehrávač zvukového souboru]]** --- Realizujte synchronní přehrávač zvukového souboru typu WAV za účelem vytvoření přehrávače schopného přehrávat zvukovou stopu v souladu s nestálou rychlostí analogových projektorů filmového materiálu. Rychlost DA převodu musí být řízena externí řídicí frekvencí rychlosti posuvu filmu. Se změnou řídicí frekvence musí analogicky dojít i k posunu ladění nahrávky (jako u přehrávání analogového záznamu). --- //Richard Vacula, 93%// **[[2014/spi-glcd-msp|Displej RG320240A1 řízený přes SPI]]** --- Navrhněte hardware SPI převodníku pro řízení paralelního grafického displeje s rozlišením 320x240 typu Raystar RG320240A1 a vytvořte řídící program. Použijte mikrokontrolér MSP430F5529. --- //David Čada, 91%// **[[2014/teeter-game|Hra Teeter]]** [32F429IDISCOVERY] --- Na vývojovém kitu 32F429IDISCOVERY realizujte androidovou hru teeter. Na základě údajů z gyroskopu se na displeji bude pohybovat kulička. Cílem hry je dopravit kuličku na požadované místo. Při pohybu je nutné se vyhnout případným překážkám (stěny, díry). --- //Roman Deneš, 89%// **[[2014/motor-ncv70514|Ovládání krokových motorů s řadičem NCV70514]]** [32F429IDISCOVERY] --- Pomocí vývojové desky 32F429IDISCOVERY ovládejte s využitím SPI komunikace řidič krokového motoru NCV70514. Vyčtené údaje z obvodu využijte k řízení motoru a přepošlete do počítače. --- //Jan Hořák, 84%// **[[2014/mbed-http|HTTP server v prostředí mbed]]** [FRDM-K64F] --- Realizujte jednoduchý HTTP server na FRDM-K64F, implementovaný v prostředí mbed. Statické stránky uložte do Flash paměti mikrokontroléru (uvítací stránka, obrázek...), pomocí dynamické stránky umožněte několika HTML prvky nastavovat RGB LED a číst stav obou tlačítek. --- //Maximilián Tydor, 82%// **[[2014/driving-game|Hra Driving]]** [FRDM-KL25Z] --- Pomocí grafického displeje 128x64 a desky FRDM-KL25Z realizujte jednoduchou hru, ve které je potřeba se autem vyhýbat překážkám. Ovládání auta bude řešeno akcelerometrem. --- //Stanislav Horký, 80%// **[[2014/thermo-web|Internetový teploměr s historií]]** [FRDM-K64F] --- Ke FRDM-K64F připojte teplotní čidlo (např. LM75A) a zprovozněte Ethernet. Údaje z čidla zobrazujte na webové stránce formou grafu s nastavitelným měřítkem časové osy. Pokuste se obrázek s grafem generovat přímo v mikrokontroléru, např. pomocí knihovny [[http://lodev.org/lodepng/|LodePNG]]. --- //Vojtěch Dluhý, 78%// **[[2014/http-stm32|HTTP server na platformě STM32]]** [STM32F4DISCOVERY] --- S využitím vývojových desek STM32F4DISCOVERY a STM32F4DIS-BB zprovozněte Ethernet rozhraní. Implementujte jednoduchý HTTP server, který pomocí dynamicky generovaných stránek umožní ovládat LED na vývojové desce. --- //Ondřej Maňas, 78%// **[[2014/gen2-decoder|Dekodér Gen2 příkazů RFID čtečky]]** [FRDM-KL25Z] --- Realizujte dekodér signálu PIE vysílaného z UHF RFID čtečky podle protokolu EPCglobal Class-1 Generation-2. Dekodér by měl přes virtuální sériový port vypsat např. hodnotu Tari, RTcal, TRcal, obsah příkazu Query. --- //Tomáš Janošík, 76%// **[[2014/spi-oled-msp|Řízení periferií po SPI na MSP430F5529]]** --- Oživte komunikaci se znakovým OLED displejem, na kterém implementujte logické menu a jeho jednotlivé podnabídky. V menu se pohybujte za pomoci připojených ovládacích tlačítek. Implementujte potvrzení volby, uložení do displeje a poslání příslušných dat do koncového zařízení na SPI lince. --- //Milan Abrman, 73%// **[[2014/led-text|Běžící text s LED diodami]]** [FRDM-KL25Z] --- Vytvořte hardware, který se bude skládat z LED diod o velikosti matice 5x5. Každý článek matice má v sobě integrován 3 čipy. Celkem se tedy bude jednat o 5x5x3 = 75 vysoce svítivých bílých LED diod, které budou tvořit jeden celek na hliníkové destičce. Na diodách bude běžící libovolný text dle uvážení, navrhněte obslužný firmware a demonstrujte funkci. --- //Ota Stehlík, 73%// **[[2014/pitch-shifter|Měnič základního kmitočtu audio signálu]]** [STM32F4DISCOVERY] --- Navrhněte zařízení, na jehož vstupu bude připojen zdroj audio signálu (PC, přenosný přehrávač, mikrofon, ...) a na výstupu audio zesilovač (sluchátka, reproduktor). Zařízení bude v reálném čase měnit základní kmitočet signálu a tím jeho výšku (pitch shift), výstupní délka signálu zůstane stejná. Stupeň změny kmitočtu bude nastavitelný. --- //Tomáš Smatana, 71%// **[[2014/stm32f0-snake|Hra Snake]]** [32F429IDISCOVERY] --- Realizujte hru Snake na kitu STM32F0DISCOVERY. Pro ovládání hry využijte gyroskop HMC5883L a zobrazení hrací plochy na LED matici řízené MAX7219. --- //Jiří Wiesner, 64%// **[[2014/acc-touch-mouse|Myš ovládaná akcelerometrem]]** [FRDM-KL25Z] --- S vývojovou deskou FRDM-KL25Z realizujte USB myš, připojenou jako HID. Pohyb myši bude tvořen náklonem dle akcelerometru, dvě tlačítka myši budou představována levou a pravou částí kapacitního slideru. Využijte prostředí KDS nebo mbed. --- //David Bronec, 60%// **[[2014/led-cube|LED cube 8x8x8 na FRDM-KL25Z]]** [FRDM-KL25Z] --- Hardware LED CUBE vytvořený [[http://www.urel.feec.vutbr.cz/MIA/2009/lecian/index.html|v rámci staršího projektu]] připojte k vývojové desce FRDM-KL25Z a příklady portujte na tuto desku. Využijte prostředí KDS nebo mbed. --- //Martin Smutný, 58%// **[[2014/boat-sensor|Vizualizace polohy lodě]]** [FRDM-KL25Z] --- S vývojovými deskami FRDM-KL25Z a FRDM-FXS-MULTI realizujte vizualizací polohy lodě ve vertikální i horizontální rovině s grafickým zobrazením. Využijte akcelerometr, gyroskop a senzor magnetického pole. --- //Martin Svozil, 42%// **[[2014/enc28j60|Ethernet řadič ENC28J60]]** [FRDM-KL25Z] --- Připojte [[http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dDocName=en022889|řadič ENC28J60]] k desce FRDM-KL25Z, zprovozněte TCP/IP stack a vytvořte jednoduchý TELNET server, pomocí kterého bude možné příkazy ovládat RGB LED. --- //Milan Kotulek, 36%//