Individální projekty MPOA

Mikroprocesory s architekturou ARM

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


playground:playground

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
playground:playground [2016/01/17 09:51]
Jan Dvořák
playground:playground [2017/12/29 13:59] (aktuální)
Petr Skryja
Řádek 1: Řádek 1:
-====== Interciální snímače na kitu STM32F3DISCOVERY ====== 
  
-==== Zadání ​projektu ​====+====== Zadání ​======
  
-Pomocí kitu STM32F3DISCOVERY s integrovaným akcelerometrem (LSM303DLHC) a gyroskopem (L3GD20) vytvořte software pro obsluhu těchto dvou inerciálních snímačů. Dále implementujte kód obsluhující ukládání naměřených veličin na SD kartu s příslušným souborovým systémem. 
  
-==== Teoretický úvod ==== 
  
-==== Použitý hardware ====+Sestavte zvukové rozhraní pro počítač pomocí procesoru STM32. Použijte knihovny pro třídu „USB Device Class for Audio Devices“. Implementujte zvukový výstup z PC vč. ovládání hlasitosti na vývojové desce STM32F4DISCOVERY. Doplňte o vstup z integrovaného MEMS mikrofonu. Projekt ve spolupráci s Audified 
 +---- 
 + 
 +====== Úvod ====== 
 + 
 +Cílem tohoto projektu je vytvořit software a jednoduchý hardware pro zvolenou vývojovou desku, aby po připojení USB konektou k počítači,​ bylo toto zařízení identifikováno jako Audio Device a bylo přiřazeno jako zařízení pro audio vstup i výstup. Dále bude možné pomocí hardwarového tlačítka na desce možné zvolit funkci Mute pro úplné zeslabení výstupní hlasitosti odposlechu. Pomocí potenciometru bude možné měnit hlasitost odposlechu. Z pinu číslo 21 na desce bude odebíráno referenční napětí, které bude předřadným odporem omezeno na maximální bezpečné napětí pro AD převodníky desky a otáčením potenciometru bude regulováno napetí přivedené na vstup AD převodníku.  
 +---- 
 + 
 +====== Vývojový ​hardware ====== 
 + 
 +STM32F4 Discovery 
 + 
 + 
 + 
 + 
 +Key Features 
 + 
 +    STM32F407VGT6 microcontroller featuring 32-bit ARM Cortex-M4F core, 1 MB Flash, 192 KB RAM in 
 +    an LQFP100 package 
 +    On-board ST-LINK/V2 with selection mode switch to use the kit as a standalone ST-LINK/V2  
 +    (with SWD connector for programming and debugging) 
 +    Board power supply: through USB bus or from an external 5 V supply voltage 
 +    External application power supply: 3 V and 5 V 
 +    LIS302DL or LIS3DSH ST MEMS 3-axis accelerometer 
 +    MP45DT02, ST MEMS audio sensor, omni-directional digital microphone 
 +    CS43L22, audio DAC with integrated class D speaker driver 
 +    Eight LEDs: 
 +    LD1 (red/green) for USB communication 
 +    LD2 (red) for 3.3 V power on 
 +    Four user LEDs, LD3 (orange), LD4 (green), LD5 (red) and LD6 (blue) 
 +    2 USB OTG LEDs LD7 (green) VBus and LD8 (red) over-current 
 +    Two push buttons (user and reset) 
 +    USB OTG FS with micro-AB connector 
 +    Extension header for all LQFP100 I/Os for quick connection to prototyping board and easy probing 
 + 
 +---- 
 + 
 +====== Software ======  
 + 
 +V hlavním souboru main.c probíha inicializace ADC převodníku,​ USB device audio class a audio kodeku pro přehrávání audio výstupu. 
 + 
 +Použité knihovny v soubotu main.c 
 + 
 + 
 +  * #include "​stm32f4xx_hal.h"​ 
 +  * #include "​usb_device.h"​ 
 +  * #include "​stm32f4xx_hal_adc.h"​ 
 +  * #include "​cs43l22.h"​ 
 +  * #include "​stm32f4_discovery_audio.h"​ 
 + 
 + 
 +    assert_param(IS_ADC_CHANNEL(sConfig->​ADC_CHANNEL_1));​ 
 +    hadc->​Instance->​SMPR2 &= ~ADC_SMPR2(ADC_SMPR2_SMP0,​ sConfig->​Channel);​ 
 +    hadc->​Instance->​SMPR2 |= ADC_SMPR2(sConfig->​SamplingTime,​ sConfig->​Channel);​ 
 +    void ADC_Init(hadc);​ 
 +    cs43l22_Init(29,​ OUTPUT_DEVICE_SPEAKER,​ 60, AUDIO_FREQUENCY_48K);​ 
 + 
 + 
 +Nejprve je inicializován AD převodník a přiřazeným kanálem číslo jedna, který odpovídá převodníku ADC1. Na tento převodník je přivedeno napětí z potenciometru,​ který ovládá Volume přehrávání audio výstupu. Následně jsou přiřazeny patřičné parametry a vzorkovací frekvence. 
 + 
 +Dále je inicializován audio kodek, kde je přižen výstupní pin na Jack 3.5 mm, zvolen typ výstupního zařízení,​ počáteční hlasitost v procentech a vrozkovací frekvence na 48 kHz. Stejná je vzorkovací frekvence AD převodníku a rychlost přenosu po USB. 
 + 
  
  
playground/playground.1453020680.txt.gz · Poslední úprava: 2016/01/17 09:51 autor: Jan Dvořák